Keress rá:

Páginas

Hogyan vásároljunk ebay-en?

A ebay-s szerzemények láttán nagyon sok emailt kaptam azzal kapcsolatban, hogyan vásárolok ebay-en, és ahelyett, hogy minden válaszban ismételném önmagamat, gondoltam, inkább leírom egy bejegyzésben. Magát a regisztrációt Viki szuperül leírta, én azt mutatom meg Nektek, maga a vásárlás hogyan is zajlik.


Ez a kezdőoldal fogad minket a www.ebay.com-on, miután beléptünk a fiókunkba.

A folytatásért kattintsatok tovább:


És akkor indulhat is a móka. :)


A keresőbe beírom azt a kulcsszót, ami éppen aktuálisan érdekel, ez lehet szimplán annyi, hogy ring / gyűrű, vagy earring / fülbevaló, necklace / nyaklánc, stb. Az Enter megnyomása után jön a következő lépcsőfok.


Az Enter your location alatt kiválasztjuk a Hungary-t, ezt nálam nem mindig dobja fel automatikusan.


Ha eltűnt az a kis rubrika, akkor ez a kép fogad minket. Én külön szoktam még szűkíteni a keresési találatokat, nem szoktam licitálni, ezért azonnal megvásárolható termékekre keresek rá, illetve beállítom, hogy ingyenes szállítással, árban növekvő sorrendben lássam a kínálatot.

A Price & Shipping Lowest first-öt választom, így nincs szállítási költség és a legolcsóbb aukciók kerülnek előre.

A Buy it now-ra kattintva pedig az azonnal megvásárolható termékekre szűkítjük a találatokat.

A Wordwide rubrikát azért érdemes bejelölni, mert nem fájdítjuk így olyan szépségekkel a szívünket, amit úgyse postáz az eladó hazánkba.



A Free shipping jelenti az ingyenes szállítást, el is lehet kezdeni a nézelődést. Én ezzel órákra le tudom kötni magam. Viszont olyan verzió is van, amikor konkrétan keresek valamit, itt például teknősös gyűrűre fájt a fogam. Ezért beírtam a keresőbe, hogy tortoise ring, az online szótár továbbra is hű barátom, és a fentieknek megfelelően szűkítettem a találatokat.


Meg is kaptam a találatokat, így már célirányosan tudok válogatni. Kiválasztom a számomra legszimpatikusabbat, és rákattintok.


Ezután ellenőrzöm az eladót, bizsuknál gyakran találkozhattok az angelbag88, kokobuy_88 vagy épp gogo21shop nicknévvel, a nevük melletti százalék azt jelenti, a tőlük vásárlók mennyire voltak megelégedve velük. Fontos, hogy ez a százalék minél magasabb legyen, mert ez az eladó megbízhatóságát is jelzi.


Ha biztosak vagytok a dolgotokban, akkor nem kell tovább tétovázni, vegyétek meg a kiszemelteteket, a Buy it now-ra kattintva.


A fizetésnek több fázisa van, az elsőnél látjátok a címeteket (az utcát és házszámot én kitöröltem minden képről, de ez a nevetek alatt van közvetlenül), még egyszer a termék árát, ha minden stimmel, akkor kattintsatok a Continue-ra.




Mivel az ebay fiókom össze van kapcsolva a paypal fiókommal (ezt a fizetési módot ajánlom Nektek is), ezért a következő lépésnél be kell jelentkeznem a paypal-emre. Ehhez természetesen beírom a szükséges adatokat és a Login-ra kattintok.


A következő lépésben meg tudjuk nézni, mennyi is a termék ára Ft-ban a napi árfolyamnak megfelelően, amit a paypal kalkulál ki, kattintsatok a Continue-ra.


Visszakerülünk az ebay-hez, a váráslás utolsó lépcsőjéhez, kattintsatok majd a Confirm payment-re.



Egy pár másodpercig ezt fogjuk látni, közben zajlik a tranzakció, ilyenkor szoktam smst kapni arról, hogy fizettem a bankkártyámmal a paypal-en keresztül x Ft-ot.

Ha pedig ezt látjuk, akkor sikeresen be is fejeztük a vásárlást. Itt kattintsatok a My ebay-re.



Itt azokat a termékeket láthatjátok, amiket megvettetek és a kis jeleknek is mindnek megvan a maga szerepe. A $ jel azt jelzi, hogy már kifizettük a terméket, a mellette lévő boríték azt mutatja, ha feladta az eladó a csomagunkat, ha erre ráálltok az egérrel, akkor ennek pontos dátumát is láthatjátok. A legtöbb esetben 20-30 nap, mire megérkezik, de van olyan eladó, akinél fel van tüntetve, hogy ez az idő akár 60 nap is lehet. Türelmesnek kell lenni, viszont ha már régen meg kellett volna kapjuk a csomagunkat, érdemes írni az eladónak egy üzenetet, vagy a pénzt szokták visszafizetni, vagy újraküldik a terméket, nekem nem kellett még írnom szerencsére senkinek. Ha megkaptuk a csomagunkat, ami sértetlen és minden rendben van vele, akkor szokták kérni az eladók, hogy hagyjunk pozitív visszajelzést náluk, ez ugye az értékelésüket befolyásolja, az áthúzott csillag mutatja, ha ezt már megtettük. Nem csak mi értékeljük az eladókat, hanem az eladók is minket, ezt a boríték előtti csillag jelzi. A contact seller-nél az eladóval tudjátok felvenni a kapcsolatot.


És akkor a visszajelzés, negatívat még senkinek sem írtam, mert bár volt egy nyaklánc, amiben csalódtam, de nem éreztem szükségét, hogy emiatt reklamáljak. A visszajelzésért kattintsatok a Leave feedback-re.


Itt bejelölöm a Positive rubrikát, majd a csillagokkal értékelem az eladót (mindig maximálisat szoktam adni), illetve írok pár sort, mindig ugyanazt a szöveget, amit láthattok is.

Talán még annyit említenék meg, hogy a vásárlás után két emailt is szoktam kapni, az egyiket a Paypal-től, a másikat az Ebay-től, mindkettőnek ugyanaz a lényege, sikeresen megtörtént a vásárlás, ezt vettem meg ennyiért.




És ennyi is, szerintem mindent elmondtam, ami fontos lehet elsőre, ha esetleg mégis van kérdésetek, akkor amiben tudok, segítek továbbra is.

Mit gondoltok az ebay-ről? Használjátok, vagy szeretnétek használni?

16 hozzászólás:

Kátya

Pont ma jött meg az egyik csomagom. Amúgy én azt hittem hogy olyan nehéz ez az ebay, de egyáltalán nem :D

Anett

Azt esetleg meg tudnád mondani mit jelent az alulról harmadik képen látható 'unconfirmed' jelző a címed mellett? Nálam is ott van csak nem értem miért :)

citromhab

Kátya - ugye? Abszolút nem nagy ördöngösség, pedig anno én is féltem tőle.

Vattacukor - annyit tudok, hogy azt jelenti, hogy nincs megerősítve a cím, de nem hiszem, hogy van jelentősége.

Anett

Köszi :)

Bobby

Csini teknőcbéka.... :)

Melantha

Ajjj...hihetetlen,mennyi órát el tudok tölteni a böngészéssel.Eddig általában a termékkel is elégedett voltam, de már megesett,hogy nagyon más volt a termék mérete, és egyszer a minősége sem volt köszönőviszonyban a képeken láthatóval. Csak azt bánom,hogy nincs határtalan pénzzel rendelkező bankkártyám.:D

Fanni

De jó hogy ezt megírtad!Most regisztráltam és itt ragadtam előtte pedig tanulnom kéne! :)

sminkkel

Nyugodtan lehet írni az eladónak, ha valami gond van. Mindig segítőkészek szoktak lenni. Volt olyan, hogy nem voltam elégedett, mert a kapott cucc nem olyan volt, mint a képen. Írtam, és visszakaptam a pénzem egy részét a megállapodásunk szerint.

Viktória

Köszi szépen az említést, jól esik h még emlékszel arra a posztomra :)
Nagyon részletes volt a vásárlásról a leírásod, remélem sokaknak segít majd, mert nagyon megéri az ebay-ről vásárolni :)

Barta Veronika

I ♥ eBay. Megváltozott az életem, mióta használom. :D

Lexi

Ilyen olcsó egy gyűrű az eBay-en? :O
Ráadásul ez neki(k) megéri?:)

annamarie

Én szerettem használni az ebayt, de sajnos mostanság nem jönnek meg a rendeléseim T.T

Névtelen

Hát én teljesen off vagyok... El kell mondjam hogy ennek a bejegyzésnek a hatására kezdtem el kutakodni az ebay-en és beszippantott teljesen! Azóta már az etsy-n is vásároltam olyan pigmenteket TheChequeredLily "shopjában" hogy azóta is csak tátom a számat! Imádom hogy nevetségesen olcsón (még az esetleges postaköltséggel együtt is) lehet hozzájutni mesés és kis hazánkban nem elérhető dolgokhoz. Köszönöm szépen hogy bevezettél Citromhab csodaországába! :) <3
Puszi,
Virág

Névtelen

Egyszerre csak egy terméket tudok megvenni és be tenni a kosárba ,és egy termékenként tudok haladni ezt nem értem kérlek segítsetek kezdő vagyok.

Névtelen

Sziasztok. 2 napja nem tudok kifizetni egy 101.000 forintos dolgot. 130.000 van a számlámon, se paypal se mastercard-dal nem tudom kiegyenlíteni. Mit nem csinálok jól?

Névtelen

Üdv! Egy termék rendelésénél duplán számláz és küld már második esetben. Miért van ez? Németországból és Kínából is duplázott.

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...