Keress rá:

Páginas

Szemhéjalapozók tesztje - Urban Decay Primer Potion, Artdeco, Fleur de Santé, Too Faced Shadow Insurance

Régóta érik már ez a bejegyzés, a Too Faced, az Urban Decay, az Artdeco és a Fleur de Santé bázisait hasonlítottam össze. Ezeken kívül két szemhéjalapozót használtam még eddig, az egyik az Alverde darabja, a másik pedig az Essence You Rock! trendkiadásához tartozott, de mivel egyik se vált be, tovább is adtam rajtuk. A szemhéjamról még annyit elmondanék, hogy rejtett és olajosodásra hajlamos.

A bázisokat először külön-külön veszem sorra, majd rangsorolom is őket.


A folytatásért kattintsatok tovább:

Kezdjük a hírhedt Urban Decay Primer Potion-nel, azaz az UDPP-vel:



Csomagolás: Az UDPP tubusos, egy kis applikátorral lehet kivenni belőle a bázist. A forma különleges és jellegzetes, viszont nekem nem tetszik, hogy foltokban kopik róla a festék, illetve nagyon kemény a csomagolás anyaga, így nincs esélyünk arra, hogy az utolsó cseppeket is felhasználjuk. Az applikátoros megoldás amúgy higiénikus és praktikus. Amit még kifogásolni tudok benne, hogy a csavar menete mindig maszatos lesz, én pedig igyekszem minél tisztábban tartani a sminkjeimet, ezért ez bosszantó tud lenni. A kiszerelés 3,7 ml-es, de ez nem a teljes méret. Az összetevőkért kattintsatok ide.

Használat: Egyszerű, az applikátorral felviszem a bázist a szemhéjamra, majd az ujjammal eldolgozom azt. Az állaga krémes, úgyhogy ez könnyen kivitelezhető. Van egy jellegzetes illata, ami hasonlít amúgy a Too Faced báziséhoz is. A színe bőrszín, felvitel után ez nem is észrevehető.

Tartósság:

Kiindulási pont: 


Ugyanazt a szemhéjpúdert használtam mind a négy bázis tesztelésénél, ez pedig nem más, mint a Catrice C'mon Chameleon mono szemhéjpúdere.

Nyolc óra után így nézett ki a szemsminkem:



A képek lámpafénynél készültek, de azért így is kivehető, hogy ez bizony szépen belecsücsült a szemhéjam apró ráncaiba. Tulajdonképpen már az 5-6. óra között elkezdett begyűrődni a szemhéjfesték, és a 8 óra se olyan iszonyatosan sok idő, ha reggel sminkelünk, majd dolgozunk 8 órát és hazaérünk, minimum 10 óra után, gondolom nem ezt szeretnénk a tükörben viszont látni, főleg nem egy ikonikus és körülrajongott terméktől. Bár megjegyezném, hogy minden szemhéjtípusnál más-más termékek válnak be, nálam ez a bázis a tartósságon megbukott.

Teljesítmény: Egy bázistól nem csak azt várjuk el, hogy a helyén tartsa a sminkünket, hanem azt is, hogy élénkítse a színeket, illetve könnyen el lehessen dolgozni rajta a festéket.

UDPP.
UDPP eldolgozva.
Bal oldalon FDS szemhéjfesték alap nélkül, jobb oldalon az UDPP-ön.

A színeket szépen felélénkíti, direkt egy kevésbé pigmentált szemhéjfestéket választottam a teszteléshez, természetesen mind a négy bázisnál ugyanezt láthatjátok. A festéket is könnyű eldolgozni, satírozni fölötte.

Honnan és mennyiért?

Kicsiny hazánkban nem kapható termékről van szó, de azért beszerezhető külföldi webshopokból, vagy akár ebay-ről is, az utóbbi esetben nagyon figyeljetek oda az eladó minősítésére, én a sajátomat Edittől vettem a Preen Shadow Box részeként. Az ára amúgy nagyban függ attól, hol veszitek, nagyjából 3000-5000 Ft körül mozog.

Csomagolás: 10 / 6 - tetszik a dizájn, kár, hogy túl merev a csomagolás és kopik.
Használat: 10 / 10
Tartósság: 10 / 4 - többet vártam.
Teljesítmény: 10 / 10
Összességében: 10 / 7 - bár nekem nem vált be a termék, a pontszámát mégis feljavítja a használata és a szemhéjfestékekkel való teljesítménye. Azt még fontos megemlítenem, hogy nem is olyan régen ez a bázis bekerült a havi kedvenceim közé, ennek okát ott is leírtam, de hogy tisztázzam az esetleges félreértéseket, megosztom most is: a hétköznapokon nagyon ritkán használtam az utóbbi hónapokban szemhéjpúdert, viszont a lealapozott arc mellett furcsán hat, ha a szemhéjam olajos, ezért mindig szemhéjalapozóval szoktam mattosítani, erre a célra remekül bevált az UDPP, és ennek azért is örültem nagyon, mert így el tudom használni a terméket.

A következő versenyző az Artdeco bázisa, ez volt az első komolyabb primerem:


Csomagolás: Egy kis fekete tégelyben található a szemhéjalapozó, ami nagyon picike, a boltban anno magamtól észre se vettem. Bár a dizájn itt is tetszik, mégsem vagyok vele elégedett, mert már műköröm nélkül is nehezen sikerült belenyúlnom és anyagot kivennem belőle, műkörömmel pedig egyenesen lehetetlen a művelet. Úgy oldottam meg a hozzáférést, hogy egy kis spatulával szedtem ki belőle, azt felkentem a kézfejemre, onnan pedig az ujjaimmal vittem fel a bázist, kicsit körülményes, de így legalább a fél tubus nem a körmöm alatt kötött ki. A kiszerelés 5 ml-es. Az összetevőkért kattintsatok ide.

Használat: Ezt az előző bejegyzésben tulajdonképpen már le is írtam. A bázis állaga szilárd, viszont kézmelegre krémessé, könnyen eldolgozhatóvá válik. Létezik belőle illatmentes változat is, az enyémnek meglehetősen erős illata van, ami engem valamilyen férfikozmetikumra emlékeztet, vagy hasonlít a Taft fekete hajwaxához is, ha ez mond valakinek valamit. A színe ennek is bőrszín, amiben apró csillámok vannak, viszont ez nem befolyásolja a szemhéjpúderek finishét.

Tartósság: 

Kiindulás:


 A szemsminkem 7 óra elteltével:



Régóta nem használom már ezt a bázist, de úgy rémlett, ennél jobban teljesített, lehet hogy az is befolyásolja ezt, hogy egy éve megvan? Na mindegy, a szín láthatóan megkopott és ismét látványosan begyűrődött a fránya ráncocskákba. Viszont az olajosság kevésbé jött elő, mint az UDPP-nál.

Teljesítmény:

Artdeco primer.
Artdeco primer eldolgozva
Bal oldalon FDS szemhéjpúder alap nélkül, jobb oldalon az Artdeco bázison.

A színeket ez is kellően élénkíti és könnyű eldolgozni a festékeket fölötte.

Honnan és mennyiért?

A Douglas-ben vettem kb. 3000 Ft-ért. Előnye, hogy mondhatni könnyen beszerezhető bárki számára.

Csomagolás: 10 / 4 - bár tetszik a dizájn, egyáltalán nem praktikus, kicsit is hosszabb körömmel pedig rémálom hozzájutni.
Használat: 10 / 10
Tartósság: 10 / 5 - régebbi emlékeim alapján a 7-est is megadnám, de lehet csak jobbra emlékszem, mint amilyen volt.
Teljesítmény: 10 / 10
Összességében: 10 / 7 - bár ugyanannyi pontot kapott, mint az UDPP, mégis jobban szerettem.

A soron következő bázis a Fleur de Santé primere, amit tesztelésre kaptam, de ez nem befolyásolja a végkimenetelt.


Csomagolás: Talán mondhatom azt, hogy ez volt a legérdekesebb számomra, mert ceruza formája van, a végén pedig egy csavart kell tekerni ahhoz, hogy a fejből kijöjjön maga az anyag. A tubus fehér, arany betűkkel, ami nem a kedvencem, itt mégis tetszik. Az viszont annál kevésbé, hogy a fehér applikátor ennyire elszíneződik és még tisztítani se lehet. Az is előfordul, hogy bár nem tekerek ki belőle újabb adagot, mikor leveszem a kupakot, látom, hogy jött ki belőle, ami végül a kupakban szokott landolni, onnan pedig átkerül mindenhová, ezért se repesek túlságosan. A kiszerelés 2,2 ml-es.

Használat: A fejjel szoktam felvinni a bázist a szemhéjamra, majd ezzel el is kezdem eloszlatni, de ezt mindig az ujjaimmal szoktam befejezni. Az állaga krémes, könnyen kezelhető. Az illata egy nagyon kicsit a festékére emlékeztet, de nem erős amúgy. A színe sötét bőrszín, ami eldolgozás után már nem észrevehető.

Tartósság:

Kiindulás:


A szemsminkem 7 óra múlva:


A szín ebben az esetben is megkopott, viszont nem ült bele annyira a redőkbe, mint az előző kettőnél. Mikor nem festem ki a szememet sminkelés során, a szemhéjamat akkor is le szoktam mattosítani primerrel, ebben a formában, amikor nem viszek fel rá por állagú festéket viszont ez kukacosodik be a leggyorsabban.

Teljesítmény:



Fleur de Santé szemhéjalapozó
FDS szemhéjalapozó eldolgozva.
Bal oldalon FDS szemhéjpúder alap nélkül, jobb oldalon a FDS szemhéjalapozón


A színeket ez is élénkíti, bár szerintem nem annyira, mint az előző kettő. Viszont a rajta való munka ugyanolyan könnyű.

Honnan és mennyiért?

Innen tudjátok megrendelni 2290 Ft-ért.

Csomagolás: 10 / 8 - kár hogy néha automata üzemmódba kapcsol és magától adagolja a primert.
Használat: 10 / 10
Tartósság: 10 / 7 - vacilláltam a 7-es és 8-as között, azért lett 7-es végül, mert a szín jelentősen kifakult fölötte.
Teljesítmény: 10 / 9 - azért vontam le, mert a többihez képest valamivel kevesebbet javít a szemhéjpúderek pigmentáltságán.
Összességében: 10 / 8 - nagyon pozitívan csalódtam benne, elég jó kis darab, a 9-est azért nem kapta meg, mert szemhéjfesték nélkül könnyen becsíkozódik.

Az utolsó versenyző pedig a Too Faced bázisa:


Csomagolás: Mind közül ennek a dizájnja tetszik a leginkább, illetve ezt tartom a legpraktikusabbnak, a csőrös adagolóval abszolút higiénikus és valószínű, hogy az utolsó cseppeket is ki lehet sajtolni belőle. Viszont a kupakba néha jut egy kis anyag, ami maszatol, ez az egyetlen negatívuma. A kiszerelés 11 g-os. Az összetevőkért kattintsatok ide.

Használat: Egy borsszemnyi mennyiség bőven elég mindkét szemhéjamra, ezt az ujjamra szoktam kinyomni, majd azzal is dolgozom el. Az állaga meglehetősen folyékony, ha egy ideig nem használtuk, akkor hajlamos kissé beolajosodni, szóval érdemes egy keveset kinyomni belőle, mielőtt újra használni kezdjük. Az illata az UDPP-éhez hasonlóan jellegzetes, de sajnos nem tudom körülírni, mihez hasonlít. A színe bőrszín ami teljesen észrevétlen lesz eldolgozás után.

Tartósság:

Kiindulás:


A szemsminkem 6 óra elteltével:


A szemsminkem 10 óra múlva:



Nem hinném, hogy elfogultság lenne azt állítani, hogy ennél a bázisnál veszített legkevesebbet a szín az élénkségéből, illetve ez a legtartósabb is. (Megjegyezném, hogy azért nem minden szemhéjfestékkel produkál ilyen szép eredményt.) 10 óra után azért a ráncokba már kicsit beleült, de nem fényesedett át a szemhéjam.

Teljesítmény:

Too Faced szemhéjalapozó.
Too Faced szemhéjalapozó eldolgozva.
Bal oldalon FDS szemhéjpúder alap nélkül, jobb oldalon a Too Faced primeren.
A színeket szépen felélénkíti és nagyon könnyen lehet dolgozni fölötte.

Honnan és mennyiért?

Én az enyémet Erzsitől nyertem, és mivel nálunk sajnos ez sem kapható, marad az online vásárlás. Ebayről rendeltem a lezajlott nyereményjátékra, top-selleres eladótól, az ára 3000-5000 Ft körül mozog.

Csomagolás: 10 / 10
Használat: 10 / 10
Tartósság: 10 / 9 - azért vontam le, mert nem minden szemhéjpúderrel ilyen tartós.
Teljesítmény: 10 / 10
Összességében: 10 / 10 - szeretnék kipróbálni más szemhéjalapozókat is még a jövőben, de úgy érzem, ezt venném újra az eddig használtak közül, nagyon szeretem.

Pontok alapján az alábbi sorrend alakult ki:

3. helyezett holtversenyben az Artdeco és az UDPP.
2. helyezett a FDS bázisa.
1. helyezett pedig a Too Faced primere.

Szempontok alapján csoportosítva a sorrend a személyes véleményem alapján:

Csomagolás: 4. Artdeco
                       3. Urban Decay Primer Potion
                       2. Fleur de Santé
                       1. Too Faced

Használat: döntetlen, mind ugyanolyan könnyen használható.

Tartósság: 4. Urban Decay Primer Potion
                   3. Artdeco
                   2. Fleur de Santé
                   1. Too Faced

Teljesítmény: 3. Fleur de Santé
                        2. Artdeco és Urban Decay Primer Potion
                        1. Too Faced

Összességében: 4. Urban Decay Primer Potion
                           3. Artdeco bázis
                           2. Fleur de Santé
                           1. Too Faced

A bejegyzésben letesztelt bázisok közül melyiket használtátok és mi a véleményetek róla? Milyen szemhéjalapozót használtok?

16 hozzászólás:

gigi

Ez egy nagyon korrekt teszt! Nagyon tetszik, hogy ennyi időt szántál a tesztelésre és le is fotóztad szépen sorban őket. Az UDPP nálam sem tökéletes, úgyhogy jöhet a következő alanyom. :)

Bogca

Én most már a második ArtDecot fogyasztom, és nagyon szeretem. :) A körmös rész nekem is néha gondot okoz, de egyébként nálam nem gyűlik be a ráncokba és nem is fakulnak a színek, valószínűleg kevésbé olajos a szemhéjam, mint neked.
Egy dolgot nem szeretek benne, hogy nehéz rajta satírozni. Ezt azzal szoktam megoldani, hogy a sminkelést egy matt bőrszínnel kezdem, amit a szemöldökömtől dolgozok el lefelé, és így majd ezzel kell összesatírozni a sötétebb színt, nem magában, és így már nem akadályozza meg a primer a műveletet.

phoenix

Nagyon köszi a bejegyzést! Már egy ideje keresgélek, olvasgatok szemhéjalapozók után, jól jött az összehasonlításod :) Mondjuk pont most vettem egy artdecot, kíváncsi vagyok, nálam hogy teljesít.

Letti

Én az Art Deco illatmentes verzióját használom és nálam a legtöbb szemhéjfestékkel jól teljesít. (Korábban az illatos változatát használtam, de az egy idő után elkezdett beszáradni, az illatanyag mentessel ilyen gondjaim eddig nincsenek, pedig már majdnem a végére értem). A satírozási nehézségeket én is szoktam érzékelni, úgyhogy köszi Bogca a tippet, ki fogom próbálni. :-)

Biu

Én több külföldi blogon is olvastam, hogy az UD szemfestékek mellé adott UDPP nem olyan minőségű, mint ha külön megveszed. Nem tudom ez mennyire igaz, de kíváncsi lennék rá. Egyébként nagyon korrekt teszt volt, még nem próbáltam egyiket sem, de legjobban a Too Faced mozgatja a fantáziám, az Artdeco nekem is a műköröm miatt macerás lenne :\

barbi

Hmm, én is Artdecot nyúzok egy ideje, és egyébként nem is volt vele sokáig semmi bajom, de a legutóbb elfogyottnak a vége, illetve a mostani sem teljesít már annyira jól, egy hosszú napot nem bír ki szépen, úgyhogy kellene egy másik. A Too Faced-en gondolkoztam, lehet be is ruházok rá, illetve Andinál, plusz egy youtube guru, akinek saját bevallása szerint szintén nagyon olajos a szemhéja (missglamorazzi) láttam a Nars-félét, ami lehet kicsit húzós, de... utálom, ha elmászik a sminkem :S Főleg mert ugye sok ideig, míg használtam primert viszont nem volt semmi ilyen bajom.

Bobby

köszönjük, tényleg nagyon igényes és mindenre kiterjedő teszt! Az Artdeco-n csodálkozom, attól többet várna az ember... :S

Zenzen

jó lett ez a teszt, jó hogy ilyen igényles lett :) én is gondolkodtam hogy milyet vegyek ez segíteni fog benne :)

E73 bioarcapolas blog

Szinte biztos voltam benne , hogy melyik lesz a győztes.
Még nem találtam jobbat nála, igaz nem is nagyon keresgéltem, de most van egy számomra ismeretlen márka akinek a kínálatában megjelent szemhéjalapozó és nagyon áradoznak róla külföldi blogokon, de a T.F-et már nem lehet felülmúlni, esetleg utoléri :D

Nagyon részletes teszt volt :)

Nitulino

Nekem ebben a sorrendben biztos az UDPP nyerne, és a Too Faced kerülne utolsó helyre. Nekem a Too Faced valami borzalom, amit a szememen produkál, délutánra már összegyűlik a redőben a szemhéjpúder, nagyon undorítóan néz ki. ArtDecot én régen használtam, több tégelyt elfogyasztottam, de valahogy az volt a bajom vele, hogy egy idő után nem volt olyan a minősége, mint új korában, satírozni a színeket ezzel lehetetlenség volt, olyan ragacsos és masszív volt a szemhéjamon. UDPP az egyetlen, ami valóban sokáig tart nálam és a színek is eldolgozhatóak mellette.

Melantha

Nekem UDPP-m van, ajándékba kaptam, de én elégedett vagyok vele. A Lovely discoval és Miss Rose palettával próbáltam, nem mondom,hogy meg sem moccant, de nem volt egyáltalán látványos, ahogy picit beült a ráncba. Nyilván a többit nem próbáltam, csak az essence-t, de annál fényévekkel jobb. Ráadásul az az utóbbi időben hűti a szemhéjam..oké,ennek még örülnék is, de ez csak ilyen egészen új tulajdonsága...

Stumpi

Jó kis alapos poszt!
Én már a 3. UDPP-t használom, most épp a csőrös verzióját vettem, ebből könnyebb már kinyerni az összes terméket. Az én szemhéjam is fedett, zsírosodó, de nekem az UDPP vált be a legjobban. Nem vettem észre, hogy a nem UD festékekkel máshogyan viselkedne, bár szemhéjalapozás után egy MAC bőrszínűvel húzom át az egész szemhéjat. Az Artdeco is jó sokaknak, nekem nem vált be, szintén nem vált be a Beyu alapja, az NYX alapja, Too Faced termékek. Ami még szépen fenmegmaradt az a Kanebo bázisa.

Kriszti

Biu: Szerintem nincs különbség a "minta" és a teljes méretes UDPP minősége között.

A csomagolás viszont eltérő. A normális méretűnek nem ilyen kemény a tubusa, nincs applikátora, hanem mint ahogy előttem írták, csőrös a vége és egyáltalán nem kopik. Nálam bőven bírja a 12 órát is, úgyhogy biztos ezt fogom újra venni. Sajnálom, hogy neked nem vállt be. De különbözőek vagyunk. :)

citromhab

Érdekes, hogy többen is írtátok, nehezen satíroztok az Artdeco fölött, én ilyenre nem emlékszem vele kapcsolatban. :O

barbi - a Nars-t én is láttam Andinál és fel is keltette az érdeklődésemet, majd ha kicsit több pénzem lesz, eljátszom a rendelés gondolatával.

Stumpi - a Kanebo bázisról még nem is hallottam, köszönöm az infót. :)

És örülök, hogy tetszett Nektek a teszt, tényleg elég sok idő volt összehozni, de megérte. :)

Névtelen

Szerintem ha ecsettel vinnéd fel a szemhélybázist/alapozót, sokkal jobb eredményt érnél el vele. Nem jó ujbeggyel maszatolgatni a szemhélyon. A Catrice márkától se várj túl sokat, sőt, jobb nem használni. Egy igazán jó szemhélyfesték megállja a helyét bármilyen bázis nélkül.

citromhab

Nekem sokkal inkább bevált az, hogy az ujjammal dolgozom el a bázist, mindenkinek más praktika a befutó. :) Nem értek egyet veled, az én olajosodásra hajlamos, rejtett szemhéjamon az Urban Decay szemhéjpúderek is megkopnak és begyűlnek a szemráncba, pedig erre aztán nem lehet kifogás a púder minősége. A Catrice mono szemhéjpúdereit kimondottan szeretem drogériás viszonylatban, bár tény, hogy egy primer kell alájuk, úgy jön ki igazán a púderek színe.

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...