Keress rá:

Páginas

Rózsavíz teszt

Egy német vloggernél figyeltem fel rá, aki az arcápolási rutinjában több lépésként is rózsavizet használ, kíváncsivá tett, ezért utánaolvastam, mitől is olyan különleges ez a víz, és ki is próbáltam. Általánosságban szeretnék írni a rózsavízről, az enyémet egy online patikából rendelte nekem a barátnőm, de elvileg török boltokban is beszerezhető, otthon pedig akár magunknak is elkészíthetjük vegyszermentes rózsából.


A folytatásért kattintsatok tovább:

Először is, mire is jó a rózsavíz? (Ezeket az információkat nem a kisujjamból rázom, hanem hála drága barátomnak, Google-nek, utánajártam.)

Arcápolás:

- tonizálja, hűsíti és frissíti az arcbőrt
- mindenféle bőrtípusra használható, a problémás, pattanásos bőrön csökkenti a gyulladást és fertőtlenít, a száraz és vízhiányos bőrt hidratálja
- érett bőrre is különösen ajánlott az öregedésgátló hatása miatt, erősíti a sejtfalakat, kisimítja a szemkörnyék apró ráncait
- a fáradt, irritált szemeket nyugtatja
- segíti más termékek felszívódását, ha például egy arckrém után spriccelve használjuk

Test- és hajápolás:

- hajöblítőként is használható, enyhíti a fejbőr gyulladtságát
- növeli a fejbőr vérellátását, ezzel segíti a haj növekedését
- fürdővízbe öntve nyugtató hatású
- szájöblögetésre használva csökkenti a fogíny gyulladtságát

Egyéb felhasználási formái:

- kis mennyiségben aromaként használható különböző desszertekhez, süteményekhez
- a rózsavízzel készült tea segít a húgyúti fertőzések és a gyomorproblémák kezelésében
- a vasalóba is tölthetünk rózsavizet, így a ruhák kellemes illatúak lesznek

Biztos van még olyan terület, amit nem gyűjtöttem össze, de szerintem ennyiből is jól látható, hogy tényleg multifunkciós a rózsavíz.

Én csak az arcápolásban használtam eddig, reggelente szoktam ezzel áttörölni az arcbőrömet.

Amit azonnal érzek:

- ha minimálisan húzódik a bőröm, ez a rózsavíz hatására megszűnik
- tonizálja, frissíti az arcbőrt
- hűsítő érzést hagy maga után, ezért nyáron biztosan magammal fogom hordani egy sprays flakonban
- ha éppen van pattanásom, vagy utána maradt sebem, akkor valóban nyugtatja a gyulladást
- bár az arckrémem előtt használom, így is gyorsítja a krém beszívódását
- az illata nyugtatólag hat rám
- ha fáradtak és égnek a szemeim, azokat is áttörlöm, mert a szemeimet is nyugtatja (elvileg szembe cseppentve is alkalmazható, de így nem próbáltam)

Nagyon megszerettem a rózsavizet, már csak egy biztos forráshelyet kell találnom, ahol megvehetem, hogy ne kelljen folyton internetről rendelnem, de az arcápolásom része marad még egy jó darabig, csak ajánlani tudom mindenkinek.

Használat: 10 / 10
Hatás: 10 / 10
Illat: 10 / 10

Összességében: 10 / 10

Ti próbáltátok már a rózsavizet? Tudtok esetleg még olyan felhasználási módról, amit nem írtam le?

7 hozzászólás:

Bar- BeautySaleBlog

.nalunk itt az indiai shopokban tobbfele is van, ok fokent fozesre hasznaljak :)

Lelenclány

mennyibe kerül egy ilyen üveg egyébként?:)

Unknown

En a szep kis India boltban láttam tobb fele rózsavízet ( Wesselényi utca ) - úgy emlékszem kb 900 Ft volt egy üveg

citromhab

Edit - érdekes lehet rendes ételben az íze, eddig csak süteményben ettem, és elég sajátos. :)

Julcsi - ezt 2-3 € körül vettem, szerintem otthon is lehet találni 800-1000 Ft körüli áron.

Krisztina - köszönjük a tippet. :)

Névtelen

De jó, hogy írtál róla, nem tudtam, hogy ennyi mindenre jó, pont most gondolkodtam, hogy vegyek-e ilyet!

dyna

én inni is nagyon szeretem, indiaiban mindig szoktam, illetve még vagy 8-9 éve használtam 1-2 évig egy szerbiából, az egyik barátnőm apukája által hozott változatot, vagy 3-4x is újra vettem. kár, h már nem vagyunk jóban, de egy hete épp rózsavizes habzó arclemosót vettem a herbaházban, meglátom, h az milyen. :)

Unknown

Én 15 éve azaz kb. 25 éves koromtól rózsavizet használok arctisztítás után arctonikként reggel és este (érzékeny, mindenre bepirosodó, sok kozmetikai szerre allergiás, vízhiányos bőröm van.) Egyrészt senki nem néz 40-nek, másrészt nem tudnék meglenni rózsavíz nélkül. Nyugtat, kiegyenlít, hidratál, puhít, összehúzza a pórusokat, ránctalanít. Ha éppen elfogyott, nem érzem magam tisztának. Mintha fogkrém nélkül mosnék fogat...És hatalmas előnye, hogy évtizedek óta a piacon van, és valószínűleg lesz is. Az elmúlt 15 évben több bevált arckrémem is eltűnt a piacról, és dobnak ki havonta újabbnál újabb hihetetlen drága arckrémeket tele lehetetlen ígérettel és millió vegyszerrel. A rózsavíz örök, hatékony, megbízható és olcsó. Imádom.

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...