Keress rá:

Páginas

Miket használok és mire figyelek oda nyáron? - Szőrtelenítés

Elég kényes téma, főleg nyáron fokozottan figyeli az ember lánya, hogy a szoknya vagy rövidnadrág alól ne egy borostás láb kandikáljon ki, vagy integetni is nyugodt szívvel merjen. Ismét nem észt osztani akarok, csak szeretném megosztani Veletek, én hogyan is oldom meg ezt a problémát.

Epilátor:

Az én epilátorom egy ősöreg noname készülék, de a célnak még mindig tökéletesen megfelel. Mivel rám a "mediterrán típus" jelző érvényes, azaz sötét haj és fekete szőrzet, ezért azokkal a szerencsés szőke szőrűekkel ellentétben, akiknek eszébe se jut szőrteleníteni a karjukat, én kénytelen vagyok megbirkózni ezzel is. Erre használom az epilátort. Magát a folyamatot nem ragoznám túl, hiszen tudjátok, miről is van szó. Egyetlen praktikám van, mielőtt elkezdem az epilálást, végigpaskolom a karomat, így kevésbé fájdalmas a procedúra. A kis piros pöttyök szinte mindig meglátogatnak a folyamat után, ezért többnyire este szoktam elvégezni, lefekvés előtt bekenem testápolóval és reggelre már nyoma sincs a pöttyöknek. Manapság már az epilátorok közt is bőven lehet válogatni, nem mondom, hogy nem akarom lecserélni az enyémet valami korszerűbbre, de még elvagyok vele, és mivel csak a karjaimra használom, ezért nem is olyan sürgetős a váltás.

Ha érdekel a folytatás, kattints tovább:


Meleg gyanta:

Nekem gyantázó készülékem van, amivel tökéletesen meg vagyok elégedve, azt leszámítva, hogy persze jóval kényelmesebb elmenni egy kozmetikushoz gyantáztatni, mint otthon pepecselni vele, valamint gyűlölöm a bőrön maradt gyanta ragacsos érzését. A gyantázó készletemet ha jól emlékszem, 2 éve vettem és csak körülbelül tudom megsaccolni az árát, de 5000 Ft alatt volt, abban szinte biztos vagyok. Ennyi pénzt szerintem megér, a csomag tartalmazott egy gyantapatront, a gyantamelegítő készüléket, hálózati csatlakozót, 10 db lehúzó textíliát, gyantamaradvány eltávolító olajat és egy útmutatót.
Az enyém ugyanilyen
A gyantapatront és a lehúzó textíliát kell pótolni benne, illetve az olajat, de az elég sokáig elég. Arra kell figyelni, hogy ne melegítsétek nagyon túl a gyantát, mert meg is égethetitek magatokat vele, illetve a gyantát szőrnövekedési iránnyal megegyezően kenjétek fel, majd ellentétes irányba húzzátok le a textilcsíkot. Ha nincs melegítő készüléketek, akkor egyszerűen mikróban is meg tudjátok melegíteni a görgőfejes gyantapatront, viszont ez esetben óvatosan fogjátok meg, mert nagyon meleg lesz. Amit még a gyantázásról el tudok mondani, hogy azzal szoktam kezdeni az egészet, hogy babahintőporral átdörzsölöm magam a gyantázandó felületen, régebben olvastam valahol, hogy ez arra jó, hogy minden minimális nedvességet eltávolítson a bőrről, nekem az a tapasztalatom, hogy valamiért kevesebb szőrszálat lehet így elhagyni. Az is fontos, hogy gyantázás után 24 órán keresztül óvjuk a gyantázott bőrfelületet erős napsütéstől, hiszen ilyenkor a bőrünk hajlamos irritációra és érzékeny. Nekem bevált ez a módszer, bár tény, hogy nem tart ki 2 hétnél tovább, de így is jóval eredményesebb, mint akár naponta borotválkozni. Gyantával szőrtelenítem a lábaimat, combjaimat és a derekamat.

Hideggyanta:

Szerintem szinte mindenki látott már ilyen kis lapocskákat, amiket a két tenyerünk között kell összedörzsölve felmelegíteni (én pár másodpercre fűtésszezonban inkább a konvektorra raktam), majd széthúzni a két lapot, egyesével rásimítani a gyantázandó területre, majd lerántani. Elég sokféle márkát próbáltam hideggyantából, olcsóbbat, drágábbat, talán a Veet és az Isana hideggyantája vált be leginkább, bár ha már gyantázás, akkor inkább a meleggyanta, szerintem kevésbé fájdalmas és jóval gazdaságosabb módszer, és hideggyantával sokkal több szőrszálat hagytam el mindig. Ezt a módszert én már csak maximum arcra való gyantacsíkok formájában használom és viszlát bajusz. :)
Szőrtelenítő krém:

Legelőször ezzel szőrtelenítettem a lábam, és örök élmény marad, hogy eléggé bénáztam vele, mire az egész vádlimra felkentem nagy óvatosan, addigra a fele rászáradt. :D Ki is űztem a repertoáromból ezt a módszert, mert utálom a krém szagát, pepecselős várni, míg hat és az eredmény sem tartósabb, mint egy borotváláskor. A múltkor viszont Anyukámnál voltam és nem volt éppen borotva nálam, a hónaljamnak viszont nem ártott volna egy szőrtelenítés, Anyukám pedig krémet használ, gondoltam most az egyszer kibírom. Bárcsak ne tettem volna, 2 napig vörös volt és égett a hónaljam. :S Persze ettől még van, akinek beválik, de nekem nem.

Borotva:

Talán ez a legelterjedtebb szőrtelenítési mód, és a gyorsasága és egyszerűsége miatt ezt valahol meg is értem. Én is használom, olykor a lábaimon átszaladok vele és a hónaljszőrzettől mindig borotvával szabadulok meg, illetve az intim régió karbantartásához is ehhez nyúlok, de engem elég sok baleset szokott érni közben, rendszeresen megvágom magam a legjobb borotvákkal is és nekem nem elég a lábaimon az a 2-3 napos tartósság, amit eredményez. Viszont ha valaki ezt a technikát preferálja, akkor annak mindenképpen ajánlom a borotvahabok, zselék használatát.
Ezt használom borotválkozásnál és szerintem nagyon jó!


Én eddig ezeket a módszereket próbáltam, de hallottam egy-két olyan technikáról is, ami jónak tűnik:

Cukorgyanta:

Erről legutóbb Alice-nél olvastam és mivel én még csak nem is próbáltam, inkább kattintsatok a nevére és már olvashatjátok is az ő tapasztalatait. :)

Cérnás szőrtelenítés:

Erről már elég sokat olvastam, és szimpatikus megoldás, viszont a kipróbálás stádiumába még nem jutottam el, valószínű azért sem, mert tuti béna leszek hozzá. De azért itt egy videó Nektek, hátha valamelyikőtök elég kísérletező szellemű és ügyes hozzá.


Zselégyanta:

Mivel nekem a meleggyanta változat bevált, ezért nem hiszem, hogy ezt ki fogom próbálni, bár elég kecsegtető az az ígéret, hogy nem ragad és könnyen lemosható. Viszont az ára szerintem eléggé borsos...

UHA szőrnövekedést gátló oldat:

Ezzel az oldattal internetes böngészés során találkoztam, és ha egyszer valaki kipróbálja és hitelesen beszámol az eredményről, lehet megreckíroztatom én is, addig viszont visszatart az ára, ami 20.000 Ft felett van.
Amit ígér, az nagyon szépen hangzik, ugyanis gyantázás, vagy epilálás (így a leghatásosabb, bár borotválás után is lehet) után kell használni, és elvileg megszünteti a szőrtüszők működését, de részletekért kattintsatok IDE.

A képeket a google-ről vettem.


Ti milyen módszerrel szoktatok szőrteleníteni? Ha esetleg bárkinek van tapasztalata a zselégyantával, cérnás szőrtelenítéssel, vagy az UHA oldattal kapcsolatosan, ne tartsa magában, de persze minden más tippet örömmel fogadok. :)

28 hozzászólás:

Molly

Egyszer én is kipróbáltam a hónaljamon a szőrtelenítő krémet és nekem is nagyon fájt a hónaljam...soha többet!! Ráadásul tele van olyan kémiai összetevőkkel amik segítenek a szőrszálakat "kioldani" vagy hogy is mondjam. :D

drrd

Szintén déli típus...sötét haj, sötét szőr...utálom...szerintem ha nem tennék ellene, olykor több szőr lenne rajtam, mint a barátomon...szörnyű :S a durva, hogy még a köldököm alá is nő...előszeretettel szivat a természet, úgy érzem...
Ezért a fent soroltak közül nagyrészt ismerősi viszonyban vagyok. Karra én is epilátort használok, arcra és hasra hideg gyantacsíkot, egyébként pedig borotva, nagyritkán gyanta. Amint sikerül kisebbfajta vagyonra szert tennem, tuti befizetek egy végleges szőrtelenítésre...a bajuszra, hasra és karra tutibiztos.
Kiváncsian várom, lesz-e valaki az ellentáborból, aki a természetesség mellett kampányol és előjön a szokásos szöveggel, hogy de bezzeg minket a természet így teremtett blablabla...ettől echte falra tudok mászni :D meg mikor azzal a szöveggel jönnek, h mindezt a pasik miatt...fenéket, elsősorban magam miatt teszem...:D nahjó, itt már elkanyarodtam kicsit a témától :D
Ez az UHA engem is érdekelne, nem hangzik rosszul, amit ígér. A cérnás meg nagyon komoly :D amint lesz egy kicsivel több időm tuti kipróbálom :D :D

Apolka

Én borotvát használok lábon és hónaljon, bikinivonalon és combon pedig krémet.
A borotvával nagyon oda kell figyelnem, mert hajlamos vagyok megvágni magam, egyszer a sarkamon nyúztam le a bőrt, dőlt a vér, nem vagyok hajlamos rá, de el is ájultam.:$ Szvsz ebben az is közrejátszott, hogy aznap néztük osztállyal a Tróját, amit amúgy imádok, de bennem volt ez a saroksérülés=halál asszociáció tudat alatt!=D Egy másik emlékezetes akciómkor eléggé dühös voltam valakire, hát nem sikerült összekaszabolni magam?!=D
Epilátort próbáltam, de egy lassú kínzás volt nekem.

Dóri

Diacica..
A végleges szőrtelenítésnek csak a neve végleges, ugyanis nem létezik az, hogy ténylegesen végleg eltűnnek a szőrszálak, biológiailag lehetetlen..A biológia professzorom mondta ezt az egyetemen..Plusz, van egy ismerősöm, aki már több, mint 1 millió forintot kifizetett egy ilyen procedúráért és ugyanannyi szőre van, mint a kezelések előtt..Úgyhogy ezt nem ajánlom, mert csak pénzcsalás az egész...

Ani smink és köröm

Végleges szőrtelenítés:bizony, amikor én jártam elektrokozmetikus tanfolyamra, 25% esélyt mondtak, hogy nem nő visza! Vagyis 75%, hogy igen. És baromi drága.

drrd

hjajj dejó... :D köszi az infot! akkor marad a szenvedés :) :) :)

Ani smink és köröm

Érzékeny területeken szőrtelenítés után javasolnám a Dermofil pasztát. Ez egy fogkrémszerű, mentolos paszta, azonnal megszünteti a bőrpírt és az égő fájdalmat. A vendégeimnek bajuszgyanta után mindig ezt kentem fel egy 10 percre. Azonnali megkönnyebbülés :)

Janka

én nagyon sokáig szenvedtem borotvával, szőrtelenítő krémmel és habbal, egyik sem ért semmit. persze, a borotva ért, de nekem már sajnos másnap újra kellett borotválnom, hogy ne legyen a lábam borostás, plusz mindig tele lettem kicsi sebekkel. amikor egyszer jobb állapotban volt a lábam, legyantáztattam kozmetikussal, de akkor csak még több sebem lett, és sajnos meg is maradt a nyomuk... úgyhogy nyáron se szoknya, se rövidnadrág ): idén viszont elkezdtem epilálni, és ennél is maradok, mert igaz, hogy az első alkalom marhára fájt és káromkodtam, mint a kocsis, de azóta sokkal kevesebb szál nő ki és már nem is fáj annyira. (:

mindenesetre ha valakinek van valami jó módszere a kis pöttyök eltüntetésére, azt várom, mert én már nem tudom, mit csinálhatnék...

dorcsinagy

Dermofil pasztát én eddig csak a pattanásokra használtam, de akkor ezek szerint akkor az egész lábamra is kenhetem a gyantázás utáni pirosságra?

Ani smink és köröm

Janka, még kipróbálhatod, hogy a Dermofil paszta előtt lefújod Aloe First-el. Mindkettő gyulladásgátló :)

Ani smink és köröm

dorcsinagy: igen, használhatod az egész lábadra, hónalja, stb.. 10 perc után lemoshatod.

A.

A drágább,direkt női borotvákkal kb lehetetlenség megvágni magad,tapasztalat,azelőtt tiszta seb voltam:D
Mást nem használok amúgy,mindentől kiütéses leszek meg begyulladnak a szőrtüszőim,szóval nem kérek a gyantából és társaiból.

Bikira

Ez a cérnás szőrtelenítő nagyon durva, sose láttam még ilyet. Nekem tuti nem maradna szemöldököm.:D:D Én is borotvát használok a kényesebb felületekhez, a lábamat pedig többnyire epilálom. Tavaly megláttam egy reklámban és megvettem egy Philips Satinell Soft típust, ami elég jól végzi a dolgát.:) Tényleg tartós és van ahol kevesebb is nő már, úgyhogy megpróbálok felülkerekedni a fájdalmon.:D

Luna

Nekem Philips Satinelle Ice epilátorom van. Baromi drága volt, és sajnos nekem egyáltalán nem vált be. Nem kitépi, hanem betépi a szőrt, a jégpatronjának semmi értelme, mert mire a második lábamhoz érek már rég felolvadt, tehát b..hatom a fájdalomcsillapító hatást. Magyarán olyan mintha borotválnám a lábam, csak sokkal jobban fáj. :S Ellenben kipróbáltam egyszer a cikkben is prezentált Braun Silk Epilt, és ég és föld a különbség. Ennek teljesen más kialakításúak a kis csipeszei, mint a Philipsnek, és minden egyes szőrszálnak láttam a gyökerét, amit kitépett. Szóval ez esetben sem jelent az ár feltétlen jobb minőséget is. :S Nekem is a hasam meg a bikinivonalam a kritikus pont. A gyantától baromira kipattogok, a borotvától meg egyrészt ugye tök hamar visszanő, másrészt hajlamosabb benőni és begyulladni. Még keresem a megoldást.

DreamGirl

Érdekes, nekem meg pont a Philis Satin Ice vált be, és a Braun Silk Epil nem :)
Viszont ha már itt tartunk, tapasztalt valaki már olyasmit, hogy epilálás után gyakorlatilag olyan marad a láb, mint borotválás után - azaz majdnem minden szőrszál helyén egy fekete pötty van? Olyan mintha a szőr kijönne, de útközben elhagyná a szőrtüszőt... Nem eltépi, kitépi, ez biztos, de mégis ilyen furcsa maradok utána. Nem tudom mit csináljak vele :( Persze én is sötétbarna haj, szem, szőr... :S

Névtelen

Cérnás szőrtelenítés ? Erről, most hallok először :D De igen ügyesen csinálja a csaj. Én azt hiszem egyenlőre maradok a jó öreg szemöldök csipesznél:))

Castia

Ez a cérnás szőrtelenítés nagyon kegyetlen, még sose hallottam róla. Habár értelmét se látom, gyakorlottan csinálja, de ennyi idő alatt egy csipesszel is végez.
Nekem is Satin Ice-om van, a hűtés tényleg kb. 5 percig tart, és azon kívül hogy lefagy a kezem, más különbség nincs ahhoz képest, ha nem teszem rá a jégakkut. Úgyhogy szerintem teljesen felesleges rá. Ezt leszámítva viszont szépen dolgozik, a rövid szőrszálakat is kitépi gyökerestől, pedig nekem most már évek óta megvan. Igaz, már egy jóideje csak vészhelyzet esetén használom, egyébként én is a készülékes meleggyanta híve vagyok.

dyna

Én 20 évesen vettem meg az első epilátorom, egy philips satinelle akármicsodát, aminek speckó masszírozó feje is van, melyet gyakorlatilag sosem használtam, tök felesleges rá (leszedhető gumitüskés lapocska, a tárcsák előtt ellazítja a bőrt a kitépés előtt, vagy hogy is jellemezhetném pontosan).
Aztán olyan 3 éve extra akciós volt a braun silk epilje, amit szintén bezsebeltem, akkor voltam épp költözőben is otthonról, jól jött.

Változatlanul a philips a kedvenc, teljesen más a feje, az a sokkal pihésebb szőröket is garantáltan kiszedi, több és kisebb kis csipeszek vannak a fejében. Lábon a másik is használható, ám én a fazont is azzal szedem, ameddig bírom (na jó, csak picit a szélét, mert bár én amúgy a világos bőr, seszínű haj, barna kevés "szőrzet" kategóriába tartozom, az ég ott mégis dúsabb-terjengősebb résszel "áldott" meg, tehát bugyivonal után picivel még beepcsizek, biztos, ami biztos), ennél a silk epil csúnyán elvérzett. Kétszer próbáltam a braunnal nekiesni, utána tiszta véreres vagy milyen lett a fazonomnál, nagy bevérzősnek tűnő foltokat generált, nem is értettem. Teszteltem másodszorra is, hátha épp picit izzadtabb volt a bőröm vagy bármi (pedig zuhany után csinálom mindig), de nem, mindkétszer ugyanazt produkálta, azóta nem is kísérleteztem vele.

Tehát maradt az első, már 8 éves szerkezet, amit akkor fogok majd lecserélni egy újabb "okosabb" philipsre, ha már nem szedi ki a szálakat.

Az epcsizés titkai szerintem: heti 2-3x kell kiszedni a frissen kinőtt pihéket, így egyrészt nem lesz az egész lábunk pöttyös (ha nincs extra meleg és nem kenünk rá közvetlenül vmi kencét, nem is nagyon üti ki azonnal, csak 1-2 óra múlva), másrészt pedig így kevesebb időt is vesz el tőlünk, valamint így szinte mindig sima a lábunk. Én csak természetes fényben szeretem csinálni, mert a sok szöszke szőrszál csak így látszik.

Tartós szőrtelenítés: kifejezetten sötét szőrűeknek ajánlják, mert azt tudja valamiért eredményesebben legyűrni, de az sem biztos, h úgy sül el, mint ahogy tervezték. Kezdetben én is lelkesedtem érte nagyon, de minden picit hozzáértő/már rá beruházó ismerős, barát lebeszélt róla. Pár hónapja a tékozló homáron olvastam a nem tudom milyen lézerklinika fikázását is, tanulságos volt.
Leányregény vége, szép estét! ;)

Mia

Mivel eddig szinte mindenki a Philipset említette, így most kénytelen vagyok megvédeni a Braun becsületét:)
Nekem eddig csak braun epilátorom volt és nem is lesz más típus,mert ez nagyon bevált.Érdemes megnézni,hogy a braun hányféle epilátort gyárt! Van egész extra kivitelű is :) Az ára is jó drága, de nem kell olyat beszerezni,ami mindent tud, mert nincs értelme. Nem kell jegelő funció, nem kell masszírozó funkció, felesleges.
Ezzel szedem a karom, a lábam, a hónaljam és a bikinivonalamat. Sajnos nekem sem világos a szőröm,így muszáj eltávolítani mindent és nekem ezzel a legegyszerűbb. Igaz, igyekszem nem egyszerre időzíteni az egészet,mert akkor vagy 2 óra hosszat menne a gép és kikészülnék tőle. Bármennyire is megszoktam, egyszerre azért már sok. Van egy nagyon jó zselés krém, patikában lehet kapni. Sába borotválkozás,epilálás utáni krém a neve. Nagyon gyorsan elmulasztja a piros pöttyöket. Csak ezt használom epilátor után. Az ára is még eléggé barátságos. 600.-Ft körül van és sokáig elég, mert kevés kell belőle egy nagyobb területre is.

Unknown

A Veet zselésgyanta szörnyű szerintem. Nem elég, hogy nem tépi ki a szőrt, amit a meleggyanta igen, nagyon ragad, átáztatja hamar a lehúzócsíkokat. A csomagolása teljesen unpraktikus. Mivel nincs semmi ami adagolja és egy spatulával kell kenegeti, mindenképp elpazarolsz belőle egy csomót és mindenhova folyik. Én csomó mindent összekentem vele.
Utóbbi az én hibám, de kiborítottam az egészet a padlóra és már három napja órákat töltök a felkaparásával......csak szeretném elfelejteni örökre....

deelyte

Van még egy krém, a neve Leila Titka. Azt ismeri valaki? Elég jó eredményeket ígérnek...

citromhab

Diacica - a végleges szőrtelenítésről eddig én is csak rosszat hallottam, elvileg nem is elég egyszer menned, hanem területenként változó, de többnyire 2-3 alkalom kell a csupasz eredményhez, ami nem is tart örökké... Szóval rengeteg kidobott pénz. De ha egyszer valaki tényleg feltalálni erre egy végérvényes megoldást, nincs az a pénz, amit össze ne gyűjtenék rá. :D

Anika - ezt a praktikát még nem hallottam,d e köszönjük hogy megosztottad velünk. :)

dyna - ez a beepcsizek nagy szöveg. :D

Mia - köszi a tippet, ki fogom próbálni ezt a Sába borotválkozás utáni krémet. :)

eVra - olvastam a blogodon, hogy nem vált be, ennyiért nem fogom megkockáztatni, hogy én is így járok e vele. :S

deelyte - még nem hallottam róla, de hátha jár erre valaki, aki igen. :)

Névtelen

Én szőke vagyok szóval karomat,combomat béken hagyom. Láb borotva de nem az a hagyományos hanem elemes és az tök jó! Hónalj szőrtelenítő krém,borotvával belevagok. Egy kicsit csípi de bekenem bepanthen-nel és jo lesz!

BigSelector

Én egy oldalt tudok ajánlani, ahol ti magatok tudjátok beállitani azokat a tulajdonságokat, amikre szükségeket van :) És meg is kapjátok hogy melyik az a gép amit kerestek.
https://www.bigselector.com/epilator

Nussh

http://www.hazhozpatika.hu/ultra_hair_away.html

ez ugyanaz a cucc, nem? csak egy jó 10-essel olcsóbban :)

Chopper

Az UHA-t használtam egy ideig még régebben, amikor még nem volt mentholos változata... Akkor még olcsóbb is volt...
Kiválóan csökkenti a szőrnövekedést, vékonyabb, világos, pihések lettek a szőrszálaim tőle, de amikor abbahagytam a kezelést, visszaállt a régi szőrnövekedés...
Szóval NEM VÉGLEGES!!!...

Chopper

Akit érdekel, azzal szívesen megosztom a VÉGLEGES SZŐRTELENÍTÉS titkát!...
Végleg megszabadulhatsz a szőrszálaidtól, ha mindig csak FOGYÓ HOLDFÁZISNÁL epilálsz (gyantázol)!...
A Fogyó Holdfázis segíti a "megszabadulást", "megtisztulást", ilyenkor kell szőrteleníteni, gyomtalanítani, méregteleníteni, mosni, fogyókúrába kezdeni...
Nekem 3 év fogyó holdfázisos epilálás után fogytak el VÉGLEG a szőrszálaim a lábamon, a karomon kb. 2 év után (itt alig kellett 4x-5-x epilálni, mindig egyre kevesebb és vékonyabb szál nőtt vissza)...
Ez egy teljesen ingyenes módszer, semmi sem kerül kipróbálni, ha belekezd valaki akkor kb. 4-5 hónap után már látja az eredményt, hogy mindig egyre kevesebb szőrszál fog visszanőni, egyre vékonyabb és egyre világosabb szálakkal...
A lábamon és a karomon kb. 15 éve csináltam ezt a kúrát, azóta egyetlen szőrszál sem nő egyik helyen sem, szóval biztosan állítom, hogy a módszer VÉGLEGES SZŐRTELENSÉGET okoz!...
============================
VIGYÁZAT!!!
A Növekvő Holdfázisnál történő szőrtelenítés erősíti, dúsítja a szőrszálakat (ilyenkor inkább a hajból javasolt 1 cetit levágni, hogy szép erős, dús hajunk legyen).

Unknown

Szerintem az Isana hideggyantacsík egyszerűen borzasztó. Egy csík maximum 5-10 szálat képes leszedni. Kidobott pénz volt :(
Úgyhogy én az epilátorra szavazok.

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...